Sebellátó

Az éltető ügyelet

2014. január 05. - Sudeck

Belgyógy vizsga után muszáj voltam a hétvégén bemenni egy kis gyakorlatra a kórházba. Felidegesített az egész vizsga... Hogy kaphat egy hallgatótársam 4-est (!), hogy azt mondja, a tüdő az epigastriumban található, nekem meg visszarendelve... mindegy, ez azért elég meredek volt szerintem. Már rég megtanultam, hogy ilyenkor a leghatásosabb ha beveszem a jó öreg leszarom tablettát és elfelejtem az egészet. Mindenesetre ez a ma esti ügyelet, kellett mint egy falat kenyér. 

Hó eleje van, ilyenkor jön meg a fizu, mindenki gavallérkodik (az utóbbi időben annyira szofisztikáltan fogalmazok, hogy már fáj :D ), hát még, hogy hétvége van, így ha a kezdő gyakorlatot kereső ember be akar menni a traumára, akkor bizony ilyenkor találhat mindent, mi szem szájnak ingere. Amúgy is régen voltam, jó volt legalább így kiszellőztetni az agyam.

Délután 3-6-ig sebellátós munkák tömege (mivel többnyire az erre az időre jellemző sérülések jöttek elő, így ezt majd egy külön posztban írom meg a jövő hétre), utána pedig 3 műtéthez kellett asszisztencia. Műtősnő bár nem ismert, iszonyat rendes volt. Hangulatra pedig nem lehetett panasz, minimal beat, közben sztorizgatás karácsonyról/újévről, amihez még néha a beteg is hozzászólt... soha rosszabbat, komolyan.

Napi tapasztalat: Ha a beteg egy adott testrészen, de több sebből vérzik, figyelj oda ha adod be a lidocaint, mert "visszanyalhat a fagyi." Illusztráció alább:

20140104_223304.jpg  

Pedig ez általában fejsérüléseknél szokott előfordulni... Ott néha nehéz beadni az érzéstelenítőt és a kezdőkkel általában el lehet játszani, hogy akkora nyomást állítunk elő, hogy a fecsit egyszerűen ledobja a tű, aztán meg megy szerteszéjjel... Ráadásul ez a naci még soha nem volt rajtam. Anyám örülni fog ha viszem haza mosni.... 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebellato.blog.hu/api/trackback/id/tr285734619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása